nedeľa 9. februára 2014

Jerome David Salinger : DEŇ AKO STVORENÝ PRE BANÁNOVÉ RYBKY
 (recenzia)
Salingera a jeho tvorbu nám náš pán profesor na seminári predstavil len nedávno .  Deň ako stvorený pre banánové rybky , je jeho prvá poviedka , ktorú som mala možnosť čítať. Už teraz viem , že určite nebola posledná.  Poviedka je napísaná veľmi pútavo a  doslova  som od nej nemohla odtrhnúť oči.V tejto krátke poviedke sa stretávame s dvoma veľmi pútavými dialógmi . Dielo začína vyčítavým rozhovorom rozrušenej matky a až príliš pokojnej dcéry Muriel . Matka má príšerný strach o svoju dcéru , ktorá je na dovolenke so svojím *chorým* manželom Seymourom , no dcéra ju neustále ukľudňuje , že je všetko v najlepšom poriadku a že sa nemusí báť že jej jej manžel neublíži. Druhý pre mňa oveľa pútavejší dialóg sa odohráva medzi Seymourom a malou Sybil. Divčatko prichádza k Seymourom s ktorým má veľmi priateľský vzťah. Spolu s avybrali do vody kde hľadali banánové rybky , ktoré aj našli. Neviem čo viedlo Salignera k ukončeniu diela tak tragickým spôsobom . Možno radosť Seymoura z toho , že malá Sybil videla banánové rybičky , možno smútok že ich videla ona a on nie , možno...
Túto poviedku by som odporučila každému kto rád uletí myšlienkami troška do iných rozmerov. Ja som tam svoje * banánové rybky * ešte nenašla , skúsim si to prečítať ešte raz.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára